Bel: 0411 - 62 33 27 e-mail: info@fysiofithaaren.nl
FitnessGroepslessen

Onder begeleiding van een fysiotherapeut/step- en aerobicsinstructrice volgt u een 60 minuten durende workout op muziek waarbij de spierkracht en het uithoudingsvermogen getraind wordt.

Aerobics

Aerobics verbetert uw figuur, versterkt uw spieren en verbetert uw uithoudingsvermogen en conditie. Hierbij wordt gebruik gemaakt van speciale oefeningen, lichte gewichtjes, steps en een dyna-band (elastische rubberen weerstandsband) De bewegingen zijn intensief met veel variatie. Aerobics is geschikt voor zowel beginners als gevorderden, jong en oud, dik of dun, man of vrouw; ieder kan op zijn of haar niveau sporten. De training zorgt er tevens voor dat uw buik- en rugspieren uw rug beter kunnen ondersteunen bij uw dagelijkse handelingen en uw houding.

Steps

Steps is een vorm van aerobics waarbij gebruik gemaakt wordt van een opstapbankje. Het is een training die voor iedereen geschikt is, mannen en vrouwen, oud en jong. Doordat je beurtelings op en af het bankje stapt, worden vooral je benen, billen en heupen goed getraind. Steps is dé manier om ‘in shape’ te komen.

Omdat de combinaties en oefeningen bij steps toegankelijk en afwisselend zijn, is steps geschikt voor iedereen die het leuk vindt om op muziek te trainen. steps is de beste en snelste manier om op billen, benen en buik af te slanken.

High Shape

Een complete, gevarieerde les voor iedereen die niet alleen aan zijn conditie wil werken of vet wil verbranden, maar dit graag combineert met spierverstevigende oefeningen zonder ingewikkelde choreografieën. Bij de oefeningen wordt vaak gebruik gemaakt van gewichtjes of een dynaband.

Groepstraining o.l.v. Margo

Een groepsles op muziek waarbij het hele lichaam getraind wordt op kracht, lenigheid en balans. Verschillende oefeningen worden gegeven in stand, zittend of liggend. De oefeningen zijn voor iedereen geschikt en kunnen individueel aangepast worden. Dit allemaal onder de deskundige en enthousiaste leiding van Margo!

Voordelen bewegen op muziek

  • > Verbetering van de conditie (cardiovasculaire fitheid)
  • > Verbetering van het spieruithoudingsvermogen
  • > Sterkere botten
  • > Verbeterde lichaamssamenstelling
  • > Verbeterde houding

Het doel van deze lessen is om fit te worden én te blijven. Lekker trainen met muziek op de achtergrond zonder ingewikkelde pasjes. Spieren van de buik, billen, benen, rug en de armen worden versterkt, de gewrichten worden soepel gehouden en het evenwicht wordt getraind. Daarnaast wordt er ook een gedeelte van de les aan uw conditie gewerkt. In de les wordt er gebruik gemaakt van steps, stokken, elastieken, balanceerkussens en gewichten.

Het is mogelijk om de les uit te breiden met een half uur (medische) fitness waarbij er naast krachttraining ook extra gewerkt wordt aan het uithoudingsvermogen. Dit alles zal gebeuren in groepsverband onder leiding van een gekwalificeerde fysiotherapeut en fitnessbegeleider.

De lessen dienen ter preventie van rug- en nekklachten, arthrose, reuma, fibromyalgie en vele andere klachten en zijn tevens een goed vervolg op uw behandelingen fysio- of oefentherapie.

De lessen worden houding- en bewegingslessen genoemd maar er zijn vele overeenkomsten met pilates of houdingstherapie.

De lessen worden gegeven in clusters van 10 lessen van 60 of 90 minuten op de maandagen van 19.00 - 20.00 uur en op dinsdagen van 19.45 - 20.45 uur.

BBB staat voor 3 belangrijke zones van het lichaam, namelijk de Buik, Billen en Benen. De focus ligt in deze lessen dan ook op al deze gebieden, met zowel cardio- als krachttraining. We maken hierbij gebruik van het eigen lichaamsgewicht, maar ook van materialen, zoals bijvoorbeeld kleine gewichten. BBB is goed voor het verbeteren van de conditie, maar draagt ook bij aan een goed figuur. Door de grote variatie aan oefeningen en het kunnen bepalen van je eigen intensiteit is BBB geschikt voor jong en oud, beginner of gevorderde.

BBB wordt gegeven op dinsdag om 19.00 uur en op vrijdag om 10.00 uur. De lessen duren een half uur.

//

Op maandag- en donderdagavond van 17.30-18.30 uur is er jeugdfitness onder begeleiding van een ervaren fysiotherapeut. Onder deskundige leiding van een fysiotherapeut met ruime ervaring in het geven van trainingen aan de jeugd, wordt uw kind begeleid bij het trainen op de cardio- en krachtapparatuur. Daarbij is er ruimte voor circuittraining waar kinderen op een enthousiaste manier functioneel worden getraind, kijkend naar de motoriek, kracht en conditie. Door te kijken wat aansluit op de doelstelling van uw kind en door te luisteren naar uw kind wordt er een leuk en verantwoord schema opgesteld.

Is uw kind tenminste 140cm, heeft hij/zij zin om bij ons te komen sporten, is er sprake van een lichte motorische achterstand of verstoring of is heeft uw kind last van overgewicht, neemt u dan contact met ons op. U kunt altijd even met uw kind binnenlopen om de ruimte en/of de trainingen te zien. Is er dan nog twijfel dan mag uw kind altijd een proefles mee draaien.

//

ZwangerFit is een eigentijdse cursus voor de zwangere vrouw en de pas bevallen vrouw en haar partner. In deze vernieuwde opzet van zwangerschapsbegeleiding is de jarenlange ervaring op het gebied van de zwangerschapsgym gebundeld met de laatste inzichten over bekkenpijn en de kennis van de bekkenbodem(dys)functies. Dit alles oefenbaar gemaakt met basiselementen uit de fitness. De begeleiding wordt gegeven door een ervaringsdeskundige fysiotherapeut en bekkenfysiotherapeut i.o..

ZwangerFit is bedoeld voor de actieve vrouw in haar hele zwangere periode. De zwangere vrouw kan al vanaf de 16e week van haar zwangerschap tot aan haar bevalling meedoen met ZwangerFit. Voordeel hiervan is dat de fitheid en spierkracht van alle spieren langer behouden blijft en er al relatief vroeg in de zwangerschap preventief getraind kan worden met bekken- en bekkenbodemspieren. Na de bevalling kunt u al starten met trainen vanaf 4 tot 6 weken na de bevalling zolang als u wenst of nodig acht. De actieve ZwangerFit lessen kunnen voor zowel zwangere vrouwen als pas bevallen vrouwen tegelijk zijn. Iedereen die zich opgeeft voor ZwangerFit krijgt een intake. Dit geldt voor de eerste deelname aan de ZwangerFit les voor en na de bevalling. De theorie lessen ZwangerFit geven een waardevolle aanvulling betreffende kennis overdracht en uitleg. Alle onderwerpen die betrekking hebben op de zwangerschap, baring en de periode na de bevalling komen aan bod, uitgebreid met specifieke kennis op het gebied van de functie en mogelijke functiestoornissen van het bekken en de bekkenbodem en het houding- en bewegingsapparaat.

Bent u zwanger en wilt u toch graag actief bezig zijn tijdens en na uw zwangerschap, dan bent u van harte welkom en zult u zeker alle informatie krijgen die u vraagt.

A good design can feel like something you have always been waiting for without knowing. Exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate

bekijk de tarieven
//

In samenwerking met Team Coolen wordt bokstraining gegeven. Doel van de bokstraining is om op een leuke en sociale manier met boksen bezig te zijn en om bokstechnieken te gebruiken als trainingsmiddel om fit te worden en te blijven. De training is voor zowel mannen en vrouwen waarbij conditie, kracht en uithoudingsvermogen samen met de techniek van het boksen centraal staan.